سخن روز /
حضور مدیر تعاون روستایی استان البرز در همایش روز ملی گندم و نان شهرستان نظرآباد
1403/02/06

به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان البرز : همایش روز ملی گندم و نان در شهرستان نظرآباد با هدف گرامیداشت این روز و همبستگی و هم افزایی در راستای ارتقاء امنیت غذایی با حضور مسئولین استانی ، جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی و اعضای تشکلهای تحت پوشش 5 اردیبهشت سال جاری در شهرستان نظرآباد برگزار شد.

در این همایش مدیر تعاون روستایی ضمن تشکر ویژه از برگزار کنندگان این همایش و تبریک به مناسبت روز ملی گندم و نان گفت : کشاورزی  شغل انبیاء بوده وبسیار حرفه مقدسی است، چرا  که خداوند منان آن را به انسان آموخت و به آن و به هرکسی مه در این زمینه فعالیت می نماید برکت می دهد.

آب مایه حیات است و خاک گرانقدرترین عنصراست چرا که هزاران سال طول می کشید  تا یک سانتیمتر خاک بوجود آید و بذر که با دست پرتلاش کشاورز در زمین کاشته می شود و به اذن خداوند رویانده می شود که خداوند فرموده : أَ أَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ و خداوند عالم خود زارعی اصلی است پس کشاورزی شغل مقدسی است.

مصدقی گفت : با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم، بزرگترین محور توسعه اقتصادی در هر کشوری همکاری ملت با دولت آن کشور است که بایستی هم افزایی و مشارکت داشته باشند و عامل اصلی این توسعه اقتصادی قطعا بدون حضور ملت محقق نخواهد شد. .

حتی این موضوع در تجربه کشورهای توسعه یافته دیده شده که هیچ دولتی بدون مشارکت و دخالت ملت در توسعه اقتصادی و افزایش تولید موفق نبوده است.

وی اظهار نمود : رهبر معظم انقلاب اسلامی با دقت و زیبایی شعار سال را انخاب نمودندکه ملت در کنار دولت قرار بگیرند و یک نکته حائز اهمیت این است که مشارکت فقط با یک انگیزه ، اراده ، عزم جمعی صورت می گیرد که ملت در کنار دولت قرار بگیرد و به جرات می توان گفت این انگیزه ، عزم و اراده جمعی نامش تعاون است .

تعاونیها در بستر این کلمه قدسی شکل گرفتند ، افرادی که دارای نیازهای مشترک هستند و اهداف یکسانی دارند گردهم می آیند تا بتوانند با هم افزایی ، تدبیر و مشارکت همگانی چه از نظر فکری چه از نظر عملیاتی بتوانند نیازهای کاری و معیشتی خود را تامین کنند . اهمیت این موضوع این جا مشخص می شود که هر جا بخش خصوصی به انگیزه های مختلف نتوانسته در کنار دولت قرار بگیرد ، این تشکلها بوده اند  که این وظیفه را بعهده گرفته و از بطن جامعه و مردم در کناردولت قرار گرفته و کمک کرده اند.

ایشان در ادامه افزود : شاید استان البرز از نظر کمیت و مقدار تولید گندم در رتبه های پایین کشور قرار داشته ولی از لحاظ کیفی و لحاظ عملکرد در هکتار جزو استانهای برتر است که این مرهون زحمات و تلاش هم تولید کنندگان و هم همکاران در بخش تحقیقات است.

مصدقی در ادامه خاطر نشان کرد: استان البرز با حدود 70 تشکل در زمینه های نهاده های کشاورزی، دام طیور و... فعالیت میکنند که بالغ بر 24116 نفر بهره بردار و عضو در این تشکلها وجود دارد .

مصدقی تاکید کرد :  سازمان تعاون روستایی و تشکلهای روستایی و کشاورزی تحت پوشش خادم ملت و تولیدکنندگان هستند و در کنار دولت جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت غذایی و اقتصادی با مشارکت همه اعضای تعاونیها، تلاش می کنند تا هم از تولیدکنندگان و هم از مصرف کنندگان تواما حمایت کنند.

ایشان همچنین گفت : عمده گندم استان البرز به ترتیب اولویت در شهرستانهای نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد تولید می شود و در طی دو سال گذشته مرکز خرید شرکت تعاونی روستایی احمد آباد پس از 11 سال به  چرخه خرید گندم استان برگشت و با همت اعضای جدید هیات مدیره شرکت احمد آباد امسال هم مثل سال گذشته ،این مهم مجددا به شکل بهتری انجام خواهد شد علاوه بر شرکت مذکور شرکت خورشید دانه مربوط به غله وبازرگانی و در ساوجبلاغ مجتمع کشت و صنعت پارس افق هشتگرد از تشکلهای تحت پوشش با مشارکت شرکت خدمات بازرگانی محصول گندم را از کشاورزان تحویل خواهند گرفت.

سال گذشته 4/5 برابر سال 1401 در مرکز خرید تعاون روستایی احمد آباد گندم تحویل گرفتیم و امیدواریم امسال این مقدار نیز افزایش پیدا کند.

وی گفت: در سال زراعی جاری حدود شش هزار هکتار گندم و حدودا پنج هزار هکتار جو در شهرستان نظرآباد کاشته شده است.

تعداد مشاهده خبر47 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal